Zanussi ZWG 5145

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Zanussi ZWG 5145 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

petveld@kpnmail.nl 22-04-2023

goede machine, helaas niet meer leverbaar

Geschreven voor: Zanussi ZWG 5145

Deze machine gekocht in 2009 nadat mijn AEG Lavamat bovenlader overleden was. De reparatie zou meer kosten dan een nieuwe machine ! Monteur raadde mij deze Zanussie aan. Ik was sceptisch in het begin omdat ik ooit een Zanussi heb gehad waarbij ik de was nog extra moest na-centrifugeren met een losse centrifuge omdat er nog een emmer water uit kwam ! Deze Zanussi ZWG5145 overtreft mijn verwachtingen ! Prima apparaat, zeer droge was aan het eind van de cyclus. Ik doe vaak het verkorte programma en het doet niets af aan de resultaten. Goed schoon en bijna droog. Je hebt voor het verkorte programma ook minder wasmiddel nodig als je niet extra spoelen instelt. Met extra spoelen erbij kun je de normale hoeveelheid wasmiddel gebruiken. Ik heb nooit last van vieze randen of resten vuil in de rubber ring van de deur. Mijn tip : wasmiddel rechtstreeks in de trommel en in het wasmiddelbakje een half kopje azijn gieten. Mijn machine is volkomen kalkvrij, geen nare geurtjes en een schone trommel en rubber ring. We hebben nu 22 april 2023 en mijn machine draait momenteel voor de zoveelste keer zonder problemen na 14 jaar !

Pluspunten

• prijs-kwaliteit verhouding prima
  • mooi om te zien
  • makkelijk in gebruik
  • veel wasprogramma's

Minpunten

• geen enkele

Jos 02-12-2019

Jammer van manchet

Geschreven voor: Zanussi ZWG 5145

Er blijft steeds vuil hangen in de manchet en bij een volgenfde wasbeurt komt dat als vlekken op je schone wasgoed. Ook heb ik steeds priblemen met stretchkleren in de zwarte was. Er blijven zeepresten inzitten. Als je het dan aantrekt zie je ineens witte vlekken.

Minpunten

• Manchet maakt was weer vies

DnHuisman 19-10-2012
Geschreven voor: Zanussi ZWG 5145

Deze Zanussi nu al ruim 3 en half jaar in bezit. Staat al op zijn tweede adres, en nog altijd erg stil tijdens de programma's. Ziet er fraai uit, is erg stil tijdens programma's, centrifugeert erg goed. Veel mogelijkheden en variaties in wasprogramma's.

Enige nadeel dat ik ondervind: Als de keuze 'Extra Kort' wordt gekozen, wordt dit wel heel erg letterlijk genomen. Ik zou er zelf dan ook niet voor kiezen dit vaak te gebruiken.

Geschreven voor: Zanussi ZWG 5145

Machine wast met programma van maar liefst 2 uur matig schoon en spoelt niet heel erg goed. Erg lawaaierig, vooral met het centrifugeren. Wij gebruiken de machine in een tweepersoonshuishouden met max 4 wasjes per maand. Nu na 2 jaar en 9 maanden en nog geen 150 wasjes verder begint het apparaat hevig te schudden, trillen en te wandelen. Electrolux die verantwoordelijk is voor de service gelooft niet in verwachte levensduur (+/- 5 jaar) en verzuimt dit naar redelijkheid op te lossen, ook niet onder coulance.
Nu mogen er geen al te hoge verwachtingen zijn van een machine in deze prijsklasse maar dit gaat wel heel hard, destijds 380 euro : 150 = 2,50 per wasje exl energie en wasmiddel. Uiteindelijk toch een dure machine geworden. Mits mogelijk, spaar even door en koop van een ander iets duurder merk, dit is duurkoop.

Hoek 30-12-2011
Geschreven voor: Zanussi ZWG 5145

Niet erg tevreden over de wasresultaten en mogelijkheden,
verder maakt de machine geen kwaliteits indruk [ mag je mischien ook niet verwachten voor deze prijs ], machine maakt erg veel lawaai, is snel in onbalans bij 1 stuks wasgoed en regelmatig wil de deur niet open!!
Verder staat er wel eens water onder de machine, waarvan we niet weten wat er lekt en waar.
Verder maakt alles een fragiele indruk.
Eens maar nooit weer een Zanussi!!!

DnHuisman 19-10-2012

Staat de Wasmachine waterpas? Misschien maakt dit al wel een groot verschil. De 'klachten' die u beschrijft hebben na mijn idee misschien wel hier mee te maken? Als de Machine hevig schud tijdens het centrifugeren, kan het namelijk gebeuren dat er water vanuit de afvoerslag op de grond terecht komt, of de afvoerslang hangt niet in de juiste 'bocht'of komt niet boven de machine uit.

weetjehoe 11-10-2012

Hier hetzelfde, machine schudt hevig en wandelt alle kanten op.
Electrolux die verantwoordelijk is voor de service verzuimt probleem op te lossen, zelfs niet onder coulance. Ook in dit huishouden komen geen Zanussi of andere Electrolux producten meer binnen.

jolanda111 20-07-2011
Geschreven voor: Zanussi ZWG 5145

Ik heb hem nu ongeveer een half jaar, hij wast goed, maar is bepaald niet zuinig met water, ik merk het aan mijn watermeter. Ook is de centrifuge enorm lawaaiig, dus niet 's avonds draaien. Hij kent geen koude was, alles vanaf 30 graden en de wolwas doet hij alleen op 40 grade. Heel vreemd als je bedenkt dat wol eigenlijk koud moet. Dus gemengde gevoelens. Ik doe het er wel mee.

truus5342 09-06-2011
Geschreven voor: Zanussi ZWG 5145

Enige maanden geleden hebben wij deze machine aangeschaft mede op basis van de vele positieve beoordelingen. Helaas vind ik de machine een grote teleurstelling: ondanks het erg lang durende programma vind ik de wasresultaten slecht, ook met waskrachtversterker blijven er veel vlekken in de kleding. Irritant bedieningspuntje vind ik dat de machine pas start na twee maal de start-knop in te drukken. Het gebeurt me regelmatig dat ik terugkom bij een machine die nog niet heeft gedraaid, erg vervelend in een druk gezin.

maantje4 23-05-2011
Geschreven voor: Zanussi ZWG 5145

Ik heb deze wasmachine nu bijna een jaar in huis en ben er nog steeds heel tevreden mee. Er zitten behoorlijk wat verschillende programma's op, die heel gemakkelijk zijn in te stellen en aan te passen aan je wensen (korte was, voorwas, toerental). De was is prima schoon en al flink droog als hij uit de machine komt. Als hij nu ook nog lekker lang meegaat, ben ik helemaal tevreden. Maar dat zullen we nog even af moeten wachten.
Tot nu toe: prima machine voor een hele nette prijs!

Suzanne32 14-04-2011
Geschreven voor: Zanussi ZWG 5145

Machine werkt goed, ook de was wordt goed schoon. Centrifuge ben ik ook erg tevreden mee. Of moet ik zeggen; ik tevreden. Heb de machine nu 2 jaar en 3 maanden en hij is kapot. Net monteur geweest, kost 225 euro om hem te maken, terwijl ik hem heb gekocht voor 360 euro. Valt me erg tegen. Had van een Zanussi meer verwacht.

weetjehoe 11-10-2012

Hier hetzelfde, machine schudt hevig en wandelt alle kanten op.

julmeg 21-09-2010
Geschreven voor: Zanussi ZWG 5145

Na 15 jaar Zanussi, 5 jaar geleden een ander merk wasmachine gekocht die het nu heeft begeven. Na wat zoeken op internet nu weer een Zanussi gekocht. Ik ben er nu al helemaal blij mee. Zeer makkelijk te bedienen, goed resultaat en heeel stil. Ook de gelezen klacht dat bij het centrifugeren veel lawaai vrijkomt vind ik wel meevallen. Mijn vorige machine maakte meer herrie.
Zelfs de kinderen zeggen dat ze van de nieuwe wasmachine niet wakker worden. Ook de knop uitgestelde start vind ik geweldig. Normaal kon het nog wel eens gebeuren dat ik vergat de wasmachine aan te zetten als ik hem vroeg in de avond had gevuld. Nu vullen, aanzetten en op het gewenste tijdstip heb ik met goedkope stroom toch nog een schone was die ik de volgende dag ophang

garfield 2 01-09-2010
Geschreven voor: Zanussi ZWG 5145

Naar aanleiding van de revieuws op kieskeurig hebben wij deze wasmachine aangeschaft. Wat een genot ! Mijn allereerste machine was ook een zanussi die erg goed beviel en 17 jaar oud is geworden. Daarna een ander merk geprobeerd, maar heb altijd mijn oude zanussi gemist. Oude tijden herleven na de aanschaf van deze nieuwe zanussi. Ik vind hem rustig zijn programma afdraaien. Hij centrifugeerd inderdaad wel redelijk luidruchtig. Maar dit is slechts van korte duur en zorgt er tevens wel voor dat je was echt droog uit de machine komt. Ik gebruik haast altijd de verkorte programma's. Je was is dan snel klaar en komt er nog steeds stralend helder uit. En de bediening is zó gemakkelijk, alles wijst zich vanzelf uit. Ik heb er geen boekje bij nodig gehad. Je hebt ook vele mogelijkheden/wasprogramma's en ik heb ze inmiddels haast allemaal al wel geprobeerd. Totaal geen klachten. De was komt ook nagenoeg kreukvrij uit de machine met als gevolg dat de wasdroger (ook een zanussi die er bovenop staat gemonteerd))veel korter draait sinds onze was uit deze machine komt. Ik vind het een klassemachine voor zo'n betaalbare prijs. Al met al een apparaat waar ik zeer tevreden over ben. Ik geniet er elke dag weer van !

cees02 16-08-2010
Geschreven voor: Zanussi ZWG 5145

Goed ding voor het geld. Centrifuge klinkt als een turbine! Beetje doordringend dus.Verder doet de machine alles wat een wasmachine moet doen op een overtuigende wijze. Voor het geld een uitstekende keuze.

towari 01-07-2010
Geschreven voor: Zanussi ZWG 5145

Heb naar aanleiding van de goede beoordelingen op kieskeurig gekozen voor de Zanussi ZWG 5145. Eerst bij de plaatselijke electro-zaak geweest om hem te bekijken, daar kost hij maar liefst 499 euro! Dus toch maar via internet besteld, scheelt 200 euro.

Heb hem nu een aantal dagen in huis, 10 wasjes gedraaid (de oude was kapot en de was gegroeid tot een ware berg) en ben zeer tevreden !

De machine wast goed schoon en met name stiller dan mijn oude Miele. Op korte was stand (ideaal) centrifugeert hij echter maar op 700 toeren, dan moet de wasdroger nog wel even zijn best doen om te drogen. Bij gewonen wasjes komt de was er bijna droog uit !

Tot nu toe zeer tevreden

pixelvreter 14-12-2009
Geschreven voor: Zanussi ZWG 5145

Na het uitspugen van zijn laatste boutjes en moertjes heeft onze "oude" Zanussi (800 toeren) na 17 jaar het loodje gelegd. Heb vervolgens deze 5145 ervoor in de plaats genomen. En wat loopt die als een zonnetje....je hoort hem wel, maar is een genot voor de oren, en een plaatje om te zien. De bediening is makkelijk in gebruik. De was komt er schoon uit en is bijna
droog. Een aanrader voor een zachte prijs!

lionking 01-11-2009
Geschreven voor: Zanussi ZWG 5145

na 6 jaar een te dure siemens machine te hbben gebruikt, die het op de electronica heeft af laten weten de zanussi 5145 aangeschaft.mooie super eenvoudige machine die goed begrijpt waar hij voor aangeschaft is, en wel schoonmaken van een vieze was, en deze vervolgens bijna droog af te leveren. denk dat de prijs /kwaliteit verhouding zeer goed is.
als de centrifuge op 1400 toeren gaat draaien lijkt het of er een turbine gaat draaien,met als gevolg dat de was bijna de kast in kan, zeker omdat de was niet kreukt, wat bij onze vorige machine wel anders was.al met al een aanrader.

b hemmes 22-08-2009
Geschreven voor: Zanussi ZWG 5145

Vorige wasmachine deed niks meer, dus nu deze gekocht. Erg tevreden met de korte was (katoen + extra kort): in een uur tijd een schone was! Centrifuge werkt prima, vandaag twee 2-persoondekbedden + wat handdoeken gewassen, kwamen er bijna doorg weer uit!
Wel problemen met het wasmiddelbakje: blijft aan het einde van de was water in staan. Bekend probleem bij Zanussi, vorige Zanussi wasmachine had het ook. Ik haal het bakje even los en gooit het water weg; kleine moeite voor verder een prima machine voor een klein prijsje.

GerieM 16-03-2009
Geschreven voor: Zanussi ZWG 5145

Nadat onze indesit het na 3 jaar al opgegeven had zijn we op zoek gegaan naar een vervangende wasmachine. We waren het er al snel over eens dat het een zanussi moest worden. De ZWG 5145 komt in veel reviews goed naar voren. Ik heb hem nu ongeveer een maand en ik ben er zeer tevreden over. Hij maakt mijn was schoner en droger dan mijn vorige wasmachine. Terwijl dat ook een 1400 toeren was.
Ik ben vooral te spreken over de sportintensief stand, mijn partner voetbalt en zijn sportkleding is vaak erg smerig. Dit komt zonder voorweken gewoon schoon uit de wasmachine op de sportintensief stand.

jokeschuit 31-01-2009
Geschreven voor: Zanussi ZWG 5145

De ZWG5145 gekocht omdat hij zeer goed uit allerlei tests kwam. Omdat ik alleen woon, was ik eerst bang dat de 6kg trommel vaak half-leeg zou draaien. Dat gebeurt ook wel, maar de wasmachine past de hoeveelheid water daar prima op aan. De keuze aan wasprogramma's is groot, en behalve de centrifuge hoor ik de machine weinig. De was is goed schoon, wat toch het doel is van een wasmachine. Het enige nadeel is dat de rubberen rand waar de deur in sluit vrij snel aanslag vertoonde van kalk/wasmiddelaanslag, en dit is toch lastig schoon te maken. Maar ik weet niet of andere machines dat ook zouden hebben, want hiervoor had ik zacht water.

Dijkstra1809 11-01-2009
Geschreven voor: Zanussi ZWG 5145

Heb de wasmachine nu een week in bezit en bevalt uitstekend. Na lang twijfelen tussen de goedkope Indesit 143 en deze Zanussi toch voor de kwaliteit en beter testoordeel gegaan.

De machine wast zeer schoon, en de was komt er super droog uit! De 6 kg trommel is tevens ideaal.

Het normale programma duurt wel vrij lang, maar het korte programma duurt ong 45 minuten. Ook bij het korte programma met een volle trommel, komt alles er schoon en droog uit!!

De centrifuge hoor ik wel duidelijk, maar ik vind niet dat je mag verwachten dat een wasmachine muisstil is/kan zijn. Hij moet uiteindelijk toch zijn werk doen, en het resultaat is verbluffend!

Suedje2 28-10-2008
Geschreven voor: Zanussi ZWG 5145

Na constante problemen met de centrifuge (1600 t) gaf onlangs ook de pomp van onze BOSCH, topmodel uit 2003 de geest. Iets meer dan 5 jaar met een wasmachine en met normaal gebruik is niet lang.
Ons voorgenomen om nooit meer een dure wasmachine te kopen.

Na wat testen en commentaren op Internet te hebben gelezen, hebben wij gewoon bewust voor deze Zanussi gekozen, ook al omdat we geen zin hadden in het geblabla in witgoedwinkels door zgn adviseurs.

Voorlopig is deze Zanussi een verademing, al vinden we de wasprogramma's wat langer duren dan bij de Bosch.
Hiervoor krijgen wij echter een prima schone en frisruikende goed gespoelde was en droogt de Zanussi met 1400 toeren droger dan de Bosch met 1600.
Ook krijgt ons gezin geen hoofdpijn meer van de geur van wasmiddelen, omdat de Bosch dus gewoon niet goed spoelde.
Voor de prijs lijkt het voorlopig een goed produkt. Voor de zekerheid toch maar 6 jaar garantie genomen.
Wanneer je een wasmachine op uiterlijk moet beoordelen, vind ik deze wel mooi.

francie 25-06-2008
Geschreven voor: Zanussi ZWG 5145

Fijne en simpel te bedienen machine. Één knop met standaard programma's en temperaturen. Geen ingewikkelde poespas. Doet gewoon wat hij moet doen. Redelijk stil. Verder zijn er nog mogelijkheden voor extra spoelen, voorwassen, uitgestelde start en verkort programma en centrifugeertoerental aanpassen. Door het easy iron programma komen overhemden bijna zonder kreukels uit de machine. Ben heel erg tevreden.